Xiaomi- nieoczekiwany sukces chińskiej marki

Odkąd pojawiły się na rynku, zdążyły narobić sporego zamieszania. Smartfony Xiaomi w ciągu kilku lat opanowały cały świat i stały się rozpoznawalną marką. W jaki sposób chiński producent osiągnął tak spektakularny sukces?

Początki nowej marki

Firma Xiaomi powstała w 2010 roku, a pierwszy smartfon wszedł do sprzedaży w 2011 roku. Od tego czasu marka dynamicznie się rozwijała, a dzisiaj smartfony Xiaomi są jednymi z najpopularniejszych na rynku. Co ciekawe, firma nie stosuje marketingu na szeroką skalę, a główną reklamą są sami klienci, polecający produkty!

Przekonująca cena

Dzięki oszczędnej reklamie i niskim kosztom produkcji, Xiaomi może zaoferować atrakcyjne smartfony w wyjątkowo niskich cenach. To wystarczający argument dla wielu klientów, którzy nie chcą płacić za reklamę, lecz za finalny produkt.

IPhone czy Xiaomi?

Marce Xiaomi często zarzuca się zbyt duże podobieństwo do produktów firmy Apple. Rzeczywiście, IPhone wydaje się być wzorcem dla smartfonów Xiaomi i bywa nawet nazywany chińskim Apple. Nawet prezes firmy nie zaprzecza tym oskarżeniom i otwarcie przyznaje się do inspiracji IPhonem. Istnieje jednak jedna porażająca różnica pomiędzy tymi dwiema markami – cena!

Smartfony Xiaomi

Xiaomi nie posiada szerokiego wyboru smartfonów. Oferuje kilka flagowych modeli, a każdy z ich cieszy się wielką popularnością. Smartfony Xiaomi posiadają podobne parametry do produktów z wyższej półki innych firm, ale są znacznie tańsze. Dzięki temu są chętnie kupowane przez klientów na całym świecie, a od dwóch lat osiągają sukcesy także na polskim rynku.